Uitreiking VED award

Volvo Raalte Excellent Dealer

Prestigieuze Award voor service, kwaliteit en klanttevredenheid

Alleen de hoogst mogelijke service- en kwaliteitsniveau telt bij Volvo-dealer Autotechniek Raalte B.V. Dat blijkt uit de toekenning van de prestigieuze Excellent Dealer Award, die Volvo Car Nederland heeft uitgereikt. Op maar liefst tien meetpunten is de dealer als beste uit de bus gekomen.

 

Volvo-dealer Autotechniek Raalte B.V. excellent in service

 

Volvo Excellent Dealer Programma

Volvo rolde het Excellent Dealer Programma begin 2014 uit. Gedurende het hele jaar zijn dealers op de hoogte gehouden van de vorderingen die zij op het vlak van sales, service en klanttevredenheid maakten. Volvo Car Nederland bood support. Dealers konden vragen stellen. Specialisten en externe deskundigen stonden klaar om te helpen om het gewenste resultaat te realiseren. ’Service staat bij ons al jaren voorop. Dat hoort bij ons bedrijf en bij Volvo’, aldus directeur Winfred Schulten. Hij nam de award in ontvangst samen met Peter Nieuwenhuijse, directeur van de Nieuwenhuijse groep waar Autotechniek Raalte deel van uitmaakt.

 

 

 

 

Gerard Schulten

Gerard Schulten, grondlegger van het familiebedrijf was ook één van de trotse aanwezigen bij de prijsuitreiking. Schulten: ’Alles moet kloppen. Daar werken we keihard aan en dan is het natuurlijk geweldig dat importeur Volvo Car Nederland ons nu beloont met deze award. Je hebt tevreden klanten nodig voor een succesvol en duurzaam opererend dealerbedrijf, maar ook een goed team dat begrijpt wat belangrijk is voor het krijgen en behouden van tevreden klanten. Kortom: een betrokken organisatie, die weet wat passie is en hoe belangrijk persoonlijke aandacht voor Volvo-rijders is.’

 

 

 

 

Meetpunten

De dealer is beoordeeld op tien punten. Dat zijn er twee in de categorie Sales, twee in de categorie Service en maar liefst zes in de categorie Klanttevredenheid. Daarbij wordt onder meer onderzocht hoeveel klanten hun dealer bij anderen zouden aanbevelen, of klanten worden gebeld na aflevering van een auto en of de toelichting op uitgevoerde werkzaamheden voldoende en duidelijk was.

 

 

 

 

 ‘Customer Journey’

De ‘customer journey’ staat centraal. Alle contactmomenten van klanten met de dealer zijn essentieel voor een goede beleving van de Volvo-service. ‘Van een bezoek aan onze site tot een verkoopgesprek of een werkplaatsbezoek, altijd en overal moeten de dienstverlening en de aandacht voldoen aan de verwachtingen. Wekelijks bespreken we daarom speerpunten in de dienstverlening. Dat zijn de punten waarop we worden beoordeeld voor de award. Ook analyseren we klantenquêtes met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor klantcontact. We zien dan direct of iets aandacht nodig heeft. Het leeft enorm, ook omdat eigenlijk iedereen aan de balie hier de klanten bij naam kent’, aldus Schulten.