Uitreiking VED award 2016

Opnieuw Volvo Excellent Dealer Award voor Autotechniek Raalte

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft Autotechniek Raalte BV de Excellent Dealer Award van Volvo Cars Nederland gekregen. Klanttevredenheid staat bij alle Volvo-dealers zeer hoog in het vaandel, maar dealers die volgens hun klanten excelleren in service en kwaliteit, worden beloond met deze prestigieuze onderscheiding. Slechts tien van de circa honderd Volvo-dealers in Nederland hebben de award gekregen en maar vier voor de tweede keer.

 

 

Volvo-dealer Autotechniek Raalte B.V. voor tweede keer Excellent in service

 

Onderscheiding

”Deze onderscheiding bewijst dat het bij Autotechniek Raalte met de service en de klanttevredenheid prima is gesteld”, stelt Winfred Schulten, directeur van Autotechniek Raalte BV. ”Maar echt álles moet kloppen, het gaat om het totaalplaatje. Het feit dat we de Excellent Dealer Award voor de tweede achtereenvolgende keer in ontvangst mochten nemen, geeft wel aan dat dat bij ons helemaal in orde is. Dit is een prachtige blijk van waardering van Volvo Cars Nederland.”

 

Volvo Excellent Dealer Programma

Volvo rolde het Excellent Dealer Programma begin 2014 uit. In totaal zijn er tien meetpunten, waarop het bedrijf een goed resultaat moet scoren. Dat zijn er twee in de categorie sales, twee in de categorie service en maar liefst zes in de categorie klanttevredenheid. Daarbij wordt onder meer onderzocht hoeveel klanten hun dealer bij anderen zouden aanbevelen. Volvo Cars Nederland  maakt de resultaten inzichtelijk door maandelijks de scores door te geven. Deze cijfers worden genoteerd op een scorebord in de kantine van Autotechniek Raalte BV, zodat alle medewerkers er zicht op hebben. Winfred: “Wekelijks bespreken we speerpunten in de dienstverlening. Ook analyseren we klantenquêtes met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor klantcontact. We zien dan direct of iets aandacht nodig heeft. Het leeft enorm, ook omdat eigenlijk iedereen aan de balie hier de klanten bij naam kent. Elk contact dat de klant met ons heeft, is essentieel voor een uitstekende Volvo-ervaring. Van een bezoek aan onze website tot een verkoopgesprek of werkplaatsbezoek; altijd en overal moeten onze dienstverlening en aandacht voldoen aan de verwachtingen van de klant. En als het even kan, moeten ze die ook overtreffen.

 

 

 

 

Team

Je hebt tevreden klanten nodig om als dealer succesvol te opereren. We hebben een goed team, dat begrijpt wat belangrijk is voor tevreden klanten. Kortom: een betrokken organisatie, die weet wat passie is en hoe belangrijk persoonlijke aandacht is. Je moet het echt met z’n allen doen! We gaan er dit jaar dus ook weer alles aan doen om opnieuw een Excellent Dealer Award in de wacht te slepen.”

 

 

 

 

Ontvangst Volvo Excellent Dealer Award

Winfred nam de award in ontvangst samen met Peter Nieuwenhuijse, directeur van de Nieuwenhuijse groep, waar Autotechniek Raalte deel van uitmaakt. Winfred kreeg de onderscheiding aangeboden uit handen van Peter Bleumer en Jury Prummel van Volvo Cars Nederland. Gerard Schulten, grondlegger van het familiebedrijf, was ook één van de trotse aanwezigen bij de prijsuitreiking.